Gran Canaria week 3 & 4 - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Eline Bons - WaarBenJij.nu Gran Canaria week 3 & 4 - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Eline Bons - WaarBenJij.nu

Gran Canaria week 3 & 4

Door: Eline Bons

Blijf op de hoogte en volg Eline

18 Mei 2015 | Spanje, Puerto Rico

De eerste maand zit er inmiddels op!
Nog een week in het restaurant te gaan en daarna mag ik door naar de receptie voor de komende vijf weken.

De periode in het restaurant was niet wat ik ervan had verwacht.
Ik dacht dat we de eerste periode een duidelijke introductie zouden krijgen van hoe alles eraan toe zou gaan.
Maar omdat dit de eerste periode niet was gebeurt was ik er niet vanuit gegaan dat dit later nog zou gebeuren.
Het tegendeel bleek ... de manager ging ons even alles uitleggen hoe we te werk moesten gaan in het restaurant.
Niet heel handig om dat in onze op een na laatste week in het restaurant nog te gaan vertellen.
Inmiddels hebben we ons zelf al op weg geholpen en weten we nu precies wat we allemaal moeten doen.
Oscar is een ober uit het restaurant, hij leert me de basis van de Spaanse termen die ze in de horeca gebruiken zodat ik beter met het personeel kan communiceren. Soms probeer ik hem ook iets van de Nederlandse taal bij te brengen wat meestal uitloopt tot hilarische uitspraken.

Met werken leef je echt toe naar je vrije dagen, waar ik dan ook echt van geniet alsof ik zelf op vakantie ben.

Zo heb ik een markt in Arguineguin bezocht, op dit moment was er een hitte golf (40 graden) dus dit hebben we maar liefst een uur volgehouden. Ondanks deze warmte wilde we toch nog iets gaan ondernemen. Samen met Maud en Saphira ben ik naar de haven van Puerto Rico gegaan om samen met Maud te gaan parasailen.
Ondanks dat ik dit al vaker had gegaan was dit weer echt heel leuk!

Ook heb ik Mogán bezocht, met de boot vanuit de haven in Puerto Rico gingen we er na toe. Na een boottocht van een uur kwamen we aan in dit prachtige plaatsje.
Bij aankomst kwamen we aan in een grote haven en besloten we meteen een hapje te gaan eten. Een broodje gerookte zalm, mijn geluk kon niet op om na dat eten dat wij hier krijgen eindelijk een lekker broodje!

Om daarop terug te komen dat vind ik erg tegen vallen.
Van te voren toen we hierheen gingen werd ons verteld dat we geen stage vergoeding zouden krijgen maar wel een slaapplek en dat we hier mee konden eten en drinken.
We hadden ons voorbereid dat we geen luxe maaltijden zouden krijgen zoals de hotel gasten alleen dit viel heel erg tegen.
We zijn veel geld kwijt met zelf eten kopen of uiteten gaan omdat het eten niet te eten is, niet gaar is of zo hard dat je het niet eens door kan bijten. Van geld sparen komt hier dus niet erg veel terecht.

Inmiddels is er nu dus een maand voorbij en doordat we samen zijn hebben we veel steun aan elkaar. Soms is het even zwaar maar dan weet ik weer waarvoor ik het doe. Voor mezelf, om iets te leren en dat ik aan het einde kan zeggen dat ik het heb volgehouden.

Over 11 dagen komen mijn lieve ouders en broertje.
Wat ben ik blij als die er zijn, ik tel de dagen echt af.
Dan mag ik lekker met hun mee eten die twee weken dat ze hier in mijn hotel verblijven en lekker bij hun op de kamer slapen.
Ik weet zeker dat die twee weken een enorme boost gaan geven!
Ook vind ik het altijd super leuk om met mijn toppers (vriendinnetjes) te skypen. Eventjes weer op hoogte hoe het is met die gekke Groesbekers en wat mis ik ze toch! Ze hadden voordat ik ging een super mooi fotoboek voor me gemaakt met allemaal foto's van ons erin met lieve teksten voor als ik er eventjes doorheen zou zitten dat ik daarin kan kijken, dat doet me echt goed!

Verder kijk ik er erg naar uit om naar de receptie te gaan.
Ik denk dat dit meer iets voor mij is dan de horeca.
Dan werk ik samen met Maud, Rick en Saphira dus dat is ook leuk en ik vind het leuk om meer met gasten te communiceren.
Bij het restaurant is het vaak dat je niet te lang met een gast mag praten en bij de receptie mag dit wel dus dat vind ik erg leuk.
Ik hoop dat ik hier mijn talen kan verbeteren en veel ga leren, maar daar ga ik wel vanuit aangezien mijn kamergenootje mij ook al veel kan leren gewoon in het Nederlands.

Zo jullie zijn weer op de hoogte, liefs vanuit Gran Canaria en tot over 8 zaterdagen!

  • 18 Mei 2015 - 21:37

    Miranda :

    Mooi verslag, Eline.

    Heerlijk dat pap en mam komen met Willem. Nog ff vol houden, het staat straks mooi dat je drie maanden stage hebt gelopen in het buitenland. Komt allemaal goed, ff aftellen nog en dan twee weken genieten van je ouders, lekker eten, knuffelen, een ruimere slaapplek.

    Succes verder
    X

  • 18 Mei 2015 - 21:38

    Eline Bons:

    Dankjewel Miranda!

    Ja precies zo is het, nog eventjes aftellen tot ze er zijn, dankjewel.

    liefs!

  • 18 Mei 2015 - 22:28

    Hanita:

    Eline, wat leuk om je verslag weer te lezen. Blijf natuurlijk via Mara wel op dé hoogte naar toch geniet ik van je verslag. En wat heerlijk om je af en toe via Skype voorbij te zie komen. Geniet er goed van als jullie mam pap en Willem er zijn he!!
    Als je terug bent drinken we ed eentje (of twee) saampjes. Dikke kus xx

  • 18 Mei 2015 - 22:29

    Jolanda:

    Leuk verslag eline,heerlijk dat je ouders en broer komen!! Geniet daar maar lekker van.......Succes en tot skypes. Groetjes jolanda xxxx

  • 19 Mei 2015 - 08:22

    Bianca:

    Leuk weer om te lezen Eline...
    Fijn dat t restaurant stage er bijna op zit, ik blijf elke dag wel op de hoogte via Fenna van al je leuke en minder leuke ervaringen..
    Jullie pap en mam en willem zullen ook erg blij zijn jou zo weer te zien geniet daar maar lekker van succes verder!
    Bianca xxx

  • 19 Mei 2015 - 12:52

    Hendrien:

    Hi Eline!

    We volgen je hoor in Gran Canaria waar we elkaar ontmoet hebben

  • 19 Mei 2015 - 17:46

    Jonneke:

    Hoi Eline,

    Leuk te lezen. Jammer voor je dat het je soms zo zwaar valt. Maar echt het vliegt voorbij. En misschien als je op een plekje zit die je leuker lijkt gaat ook alles makkelijker.

    Nog even volhouden en je kunt je moeder vader en broertje weer in je armen sluiten.

    Gewoon heerlijk genieten van je vrije dagen, en veel Spaans spreken. Xx

  • 20 Mei 2015 - 00:00

    Gemmy:

    Hoi Eline ,

    Wat leuk om zo wat te lezen wat je op Gran Canaria doet. Hoor natuurlijk ook verhalen van pap en mam.
    Hopelijk bevalt de receptie je binnenkort beter.

    Succes, Groetjes Gemmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto Rico

Eline

Student luchtvaartdienstverlening

Actief sinds 01 Mei 2015
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 2878

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: