Gran Canaria week 1 & 2 - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Eline Bons - WaarBenJij.nu Gran Canaria week 1 & 2 - Reisverslag uit Puerto Rico, Spanje van Eline Bons - WaarBenJij.nu

Gran Canaria week 1 & 2

Door: Eline Bons

Blijf op de hoogte en volg Eline

01 Mei 2015 | Spanje, Puerto Rico

Na lang wachten was maandag 20 april het moment dan echt aangebroken, de start van mijn stage naar Puerto Rico in Gran Canaria.
Na een geweldig afscheid van mijn vriendinnen en familie op de luchthaven ging ik samen met vier andere klasgenootjes naar het vliegtuig.
Na een vlucht van 4,5 uur kwamen we aan op de luchthaven van Las Palmas.
Mijn eerste indruk in de busrit naar het hotel was de mooie omgeving, ondanks dat ik al een keer eerder in Gran Canaria was geweest was dit echt weer super mooi!

In het hotel kregen we een introductie van de manager hoe alles voor ons eruit gaat zien de komende drie maanden.
Ik begin 5 weken in de horeca, daarna 5 weken op de receptie en als afsluiting nog 2 weken in de animatie.
Gelukkig toch nog animatie waar ik heel erg op hoopte!

De kamer is in een woord klein (heeeeeel klein). Ik deel deze met twee meisjes Alex uit Vietnam en Saphira uit Eindhoven. We moeten het doen met een klein hokje met zijn drieën maar gelukkig zijn we hier niet zo vaak. Het is wel schoon en dat is voor mij het belangrijkste.

De eerste twee weken van het restaurant zitten er nu bijna op!
Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat het restaurant zo zwaar zou zijn. Omdat we deze temperatuur niet gewend zijn, we meteen in het diepe werden gegooid en we moesten maar beginnen.
Er wordt niet veel uitgelegd het is meer een kwestie van doen.
Het personeel spreekt vrijwel alleen maar Spaans ... dat is soms lastig maar hier leer je wel van.


Ook heb ik mijn vrije dag goed benut door lekker te gaan winkelen in Las Palmas. Dit was echt een super leuke stad en zijn we allemaal erg goed geslaagd! De andere dagen dat ik vrij ben geweest heb ik ook genoten maar dan aan het strand en helemaal niets gedaan (ook best lekker!)

Deze twee weken duurde voor mijn gevoel best lang maar als ik vrienden spreek zeggen ze al dat deze voorbij zijn gevlogen. Een goede vriendin van me zei vlak voordat ik ging : ''Ach lien het zijn maar 12 zaterdagen'' dus sindsdien tel ik de zaterdagen!

Er zitten hier behoorlijk wat stagiaires waarvan bijna iedereen Nederlands is. Dat is echt super gezellig!! Met een paar zijn we al op stap geweest in Puerto Rico en dit was ook zeker voor herhaling vatbaar!
En wat is beter op een brakke dag dan een lekker broodje kroket, nou hier aan het strand zit dus een café genaamd ''Webers''.
Hier hebben ze Nederlandse kroketten, frikandellen en alles wat je niet verwacht tegen te komen in Spanje (hier zal ik nog vaak te vinden zijn).

Ondanks dat het hard werken is geniet ik daarnaast dus vol op!
Het is hier prachtig weer en er is veel te doen en te zien op het eiland.
Stiekem is het ook wel heel fijn om eventjes met mijn vriendinnen, vrienden en familie te skypen. Mocht je me nog niet op Skype hebben mijn gebruiksnaam is : eline.bons

Ik ben erg benieuwd wat de komende weken nog gaan brengen!

Liefs,

Eline

  • 01 Mei 2015 - 22:51

    Jonneke:

    hoi hoi,
    Wat ontzettend leuk om lezen.

    Tja hard werken, in warme tempratuur met andere taal valt niet altijd mee. Fijn dat er nog vele Nederlandse collega's zijn.

    Heel belangrijk om lekker te genieten, tijd vliegt heel erg hard! Maar altijd iets geweldigs om op terug te kijken.

    Wachtend op je volgend verslag, geniet er fijn van. Xxx Jonneke

  • 01 Mei 2015 - 22:54

    Eline Bons:

    Hoi Jonneke,

    Ben blij dat je het leuk vind, ik ga er zeker van genieten!

    Liefs xxx

  • 01 Mei 2015 - 23:10

    Miranda Coenen Peek:

    Hey Eline

    Leuk om je reisverslag te lezen!! Geniet enorm van deze tijd, de ervaring, het mooie weer en de herinneringen voor later. Het zal een zware tijd, maar ook een unieke tijd. Benieuwd naar je volgende verslag.

    Liefs Miran

  • 01 Mei 2015 - 23:12

    Bianca :

    Hey Eline fijn om te horen....en erg leuk om te lezen.
    Geniet er maar van want t gaat echt snel ik blijf je volgen.

    XxxxBianca

  • 01 Mei 2015 - 23:26

    Liset:

    Heey Eline, leuk verslag en fijn dat je naast het drukke werk toch kunt genieten!!
    Heel veel succes en plezier nog op dat zonnige cran canaria!!

  • 01 Mei 2015 - 23:40

    Eline Bons:

    Leuke reacties allemaal!

    Dankjewel gaat allemaal hopelijk helemaal goed komen, ik houd jullie op de hoogte!

    xxx

  • 02 Mei 2015 - 01:38

    Anja:

    hee Eline,

    Super om te lezen, krijg heimwee naar mijn Stage in Salou 8 jaar terug! Geniet ervan, want voor je het weet is het voorbij!

    Liefs Anja

  • 02 Mei 2015 - 10:04

    Maudy:

    Leuk om te lezen! Hopelijk heb je een fijne tijd!
    En vergeet niet aan die billen te werken! ;)

    X liefs

  • 02 Mei 2015 - 11:03

    Jolanda:

    Hoi eline, leuk om zo je reisverslag te lezen. Geniet er nog van!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puerto Rico

Eline

Student luchtvaartdienstverlening

Actief sinds 01 Mei 2015
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 2876

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: